Väg 74 - Alla avsnitt
Väg 74 är en podcast om mjukvaruutveckling och en guide till att bli bättre utvecklare.
30 tekniska trixigheter - Trettionde trixigheten
30 tekniska trixigheter - Tjugonionde trixigheten
30 tekniska trixigheter - Tjugoåttonde trixigheten
30 tekniska trixigheter - Tjugosjunde trixigheten
30 tekniska trixigheter - Tjugosjätte trixigheten
30 tekniska trixigheter - Tjugofemte trixigheten
30 tekniska trixigheter - Tjugofjärde trixigheten
30 tekniska trixigheter - Tjugotredje trixigheten
30 tekniska trixigheter - Tjugoandra trixigheten
30 tekniska trixigheter - Tjugoförsta trixigheten
30 tekniska trixigheter - Tjugonde trixigheten
30 tekniska trixigheter - Nittonde trixigheten
30 tekniska trixigheter - Artonde trixigheten
30 tekniska trixigheter - Sjuttonde trixigheten
30 tekniska trixigheter - Sextonde trixigheten
30 tekniska trixigheter - Femtonde trixigheten
30 tekniska trixigheter - Fjortonde trixigheten
30 tekniska trixigheter - Trettonde trixigheten
30 tekniska trixigheter - Tolvfte trixigheten
30 tekniska trixigheter - Elfte trixigheten
30 tekniska trixigheter - Tionde trixigheten
30 tekniska trixigheter - Nionde trixigheten
30 tekniska trixigheter - Åttonde trixigheten
30 tekniska trixigheter - Sjunde trixigheten
30 tekniska trixigheter - Sjätte trixigheten
30 tekniska trixigheter - Femte trixigheten
30 tekniska trixigheter - Fjärde trixigheten
30 tekniska trixigheter - Tredje trixigheten
30 tekniska trixigheter - Andra trixigheten
30 tekniska trixigheter - Första trixigheten
30 tekniska trixigheter - intro
109. Designa ännu säkrare
30 frågor i november - Trettionde frågan
30 frågor i november - Tjugonionde frågan
30 frågor i november - Tjugoåttonde frågan
30 frågor i november - Tjugosjunde frågan
30 frågor i november - Tjugosjätte frågan
30 frågor i november - Tjugofemte frågan
30 frågor i november - Tjugofjärde frågan
30 frågor i november - Tjugotredje frågan
30 frågor i november - Tjugoandra frågan
30 frågor i november - Tjugoförsta frågan
30 frågor i november - Tjugonde frågan
30 frågor i november - Nittonde frågan
30 frågor i november - Artonde frågan
30 frågor i november - Sjuttonde frågan
30 frågor i november - Sextonde frågan
30 frågor i november - Femtonde frågan
30 frågor i november - Fjortonde frågan
30 frågor i november - Trettonde frågan
30 frågor i november - Tolfte frågan
30 frågor i november - Elfte frågan
30 frågor i november - Tionde frågan
30 frågor i november - Nionde frågan
30 frågor i november - Åttonde frågan
30 frågor i november - Sjunde frågan
30 frågor i november - Sjätte frågan
30 frågor i november - Femte frågan
30 frågor i november - Fjärde frågan
30 frågor i november - Tredje frågan
30 frågor i november - Andra frågan
30 frågor i november - Första frågan
30 frågor i november - intro
108. Bli en bättre produktägare
107. Designa för säkerhet
106. Tänk på hjärnan
105. Puffa folk ännu mer
104. Puffa folk i rätt riktning
103. Gör förändring till en trevligare upplevelse
102. Häng med på väg74-konferensen igen
101. Slå er fria med befriande strukturer
100. Ställ många frågor - liveavsnittet
99. Uppgradera dina användare med speltänk
98. Sätt dit dina tidstjuvar
97. Ge och tag feedback på rätt sätt
96. Är du regelbrytare eller regelivrare?
95. Lär dig mer om kartläggning
94. Kartlägg din produkt
93. Gruppera om
92. Tro inte på allt du hör
91. Bli bättre på att sälja in dina idéer
74. Häng med på en tur längs väg 74
90. Det bästa interfacet är inget interface
89. Bygg förtroende med blixtens hastighet (del 2)
88. Bygg förtroende med blixtens hastighet (del 1)
87. Människa mot dator blir inte alltid rätt
86. Njut av hösten
85. Ställ dig själv tre frågor
84. Förstå en kodbas lättare
83. Undvik projekt
82. Håll koll på symmetrin
81. Är du introvert eller extrovert?
80. Gör bättre presentationer
79. Ta er bortom budgetar
78. Kartlägg din utvecklingsansats
77. Låt teamet lyfta
76. Föds till en ledare... eller?
75. Var mer noggrann med semantiken
73. Var noggrann med semantiken
72. Lyssna på några exempel om företagskultur
71. Bli en säkerhetsanarkist (del 2 av 2)
70. Bli en säkerhetsanarkist (del 1 av 2)
69. Skapa en evolutionär arkitektur
68.5 Ät en tapas om K4
68.4 Ät en tapas om mikadometoden
68.3 Ät en tapas om felyta
68.2 Ät en tapas om BODOPS
68.1 Ät en tapas om Agile Fluency Model
67. Radera kod
66. Följ med till en liten startup
65. Använd data för att lösa problem
64. Hjälp dig själv och andra
63. Skapa psykologisk säkerhet
62. Lyssna på Lennarts och Linnéas erfarenhet av mobprogrammering
61. Glöm inte bort Real Options
60. Jobba med tvångströja
59. Lär dig mer om förtroende
58. Häng med till Agila Sverige
57. Läs fler böcker i sommar
56. Läs böcker i sommar
55. Värdera respekt
54. Skriv vackra system och estetisk kod
53. Möt dina kollegor på rätt sätt
52. Mutera din organisation
51. Skissa upp din arkitektur
50 1/2. Namngivning är kul men svårt
50. Lär dig uttala Cynefin
49. Kör med öppna data
48. Lär dig mer om UX
47. Förbättra ditt tekniska ledarskap
46. Var medveten om företagskulturen
45. Blicka bakåt och framåt
44. Skapa oemotståndliga API:er
43. Effektivisera din tid med Monotasking
42. Kom igång med programmering
41. Var modern och agil
40. Lär dig flera språk
39. Parprogrammera i stark stil
38. Ta kontroll över din databas
37. Värdera återkoppling
36. Välj London- eller Detroit-TDD
35. Låt dig inspireras av annorlunda företagande
33 1/3. Fredag i Atlanta
34. Låt acceptanstester driva din utveckling
33 1/3. Torsdag i Atlanta
33 1/3. Onsdag i Atlanta
33 1/3. Tisdag i Atlanta
33 1/3. Måndag i Atlanta
33 1/3. Fredag i Köpenhamn
33. Ha fem ess i rockärmen
32. Gå från 37 till 13 till 84 ord per minut på endast 42 veckor
31. Utveckla spel
30. Värdera kommunikation
29. Förändringsmönster - lär dig känna igen och använda dom.
28. Minska friktionen med Utvecklarinteraktionsmodellen
27. Värdera mod
26. Få smak för Apputveckling
25. Värdera enkelhet
24. Analysera din värdeström
23. Minimera felytan
22. Tillämpa Conways Lag på rätt sätt
21. Leverera snabbt och säkert med Continuous Delivery - Önskeavsnittet
20. Tänk på användarupplevelsen
19. Möt JB, en grym utvecklare - Nyårsspecialen
18. DDD går att använda även i befintlig kod
17. Vrid upp samarbetet till 11 med Mobprogrammering
16. Se till att alla förstår syftet med er mjukvara
15. Tänk på test
14. Visualisera förändring med mikadometoden
13. Använd BoDops och leverera små elefanter med affären i fokus
12. Programmera med tvångströja
11. Utveckla i par
10. Skaffa dig ett asgrymt team
9. Håll koden i gott skick med refaktorisering
8. Sluta estimera
7. Prata flytande agile
6. Lär dig undvika teknisk skuld
5. Koda tryggt och låt designen växa fram med TDD
4. Förstå din tillvaro bättre med återblickar
3. Skaffa dig alternativ med Real Options
2. Så här blir du en bättre utvecklare
1. Vad är en bra utvecklare?
Väg 74 - Din guide till att bli en bättre utvecklare
Västerlånggatan 79 2tr
111 29 Stockholm
info@agical.se • 08 - 22 15 80
Lyssna gärna på vår
podd