94. Kartlägg din produkt

Vi pratar Wardley-kartor. De är döpta efter sin upphovsman Simon Wardley och är ett sätt att kartlägga din produkt och miljön runt den. Kartan hjälper dig och ditt team att fokusera utvecklingen på rätt saker och kan också vara ett sätt att kunna optimera processen utifrån var produkten befinner sig i landskapet. Inzoomningen tillägnar vi enummar och hur de kan användas för att öka läsbarheten av booleaner.

För att anmäla er till väg74-konferensen kan ni gå in på denna länk.

För att vinna en t-shirt skall ni lista ut vad som står på den. Bild finns här.

Några hållpunkter:

  • [5:44 Inzoomningen]
  • [11:33 Huvudämnet]
  • 21:43 Har ni läst boken "The Secret Sputtify Moves"?
  • 30:30 Hur sjutton ser en sån här karta ut då?
  • 42:40 Potatisen fryser bort
  • 52:13 Ingen behöver väl mer än 650k minne?